bibir oh bibir.....

Isnin Jumaat 16 Mac 2012

hari ni cuti sbb petang ni ade exam kertas CTU151 (Tamadun Islam)…so bangun lebih kurang dalam pukul 7..study…study…pastu rasa lapo pulak..seb baik adik ade sediakan breakfast, dia goreng nasi pagi tadi before pegi keje..buat air the O then mula menyuap nasi goreng..yum..yum..sedap gak .. tapi makan sikit jer  tak selera lahh..kat kepala asik ingat soalan ape yg kuar ptg ni….banyak lagi x cover ni…
nk baca d takde mood…masa untuk belek-belek muka lah…tiba-tiba nampak mcm ade biji kat bibir..rasa mcm nk buang …so pe lagi amik lah tuala try gosok bagi hilang…gosok punya gosok..darah pun keluar…biasalah kan darah keluar mcm kita picit jerawat mesti darah  keluar sekejap…tapiiiiiii kan darah ni macam tak nak benti lah…pelik gak..takpelah maybe kalo tekan jer guna tisu benti lah….1 minit…5 minit…15 minit… 30 minit..
ha!!!!! tak benti lagi…d dekat 4 bungkus tisu abis…kenapa ni…bila alihkan tisu..darah meleleh sampai ke dagu…panik!!!!..panik!!!!...panik!!!!........................

post kat FB
Macam mana nk hentikan darah...d 1 jam bibir berdarah...d bebungkus2 tisu abis...tolongggggg”

Ramai yang bagi suggestion guna colgate lah, ais lah, minyak gamat, …semua tu saya da letak tapi tak berhasil…pastu saya terfikir untuk mandi (saya memang kena mandi sbb saya d janji ngan dak kelas saya nk gerak g S.Alam kul 11…sekrang dak pukul 10.20)…time mandi lagi lah haru…darah kat lantai buat saya benar-benar nk pitam…tak bole jadi saya kena g klinikkkk….yg saya fikir klinik swasta sbb kalo klinik kerajaan saya takut tak sempat ..sbb saya nak rush g tempat exam kalo lambat takut jammed..cepat-cepat saya bersiap without ape2 solekan or bedak…saya terus masukkan segala barang-barang dalam beg, capai kunci keta…start keta…vrommmmmmmmmm (tak sempat panaskan enjin) terus menangis sambil drive keta and sempat call member ……………..
 
“kat mane? Akak on d way g klinik area Alamanda..akak d tak tahan ni..darah keluar banyak..nak pitam ..nk pengsan..(sambil menangis)”

Member “ha!!! G klinik? Ok..ok..saya datang sekarang”

Park keta tepi jalan….terus masuk klinik…terus tanya “doktor ade x ? bibir tak benti berdarah ni..nk pitam d ni..”….pembantu klinik tu pun terus bawak masuk dalam bilik doktor, x sempat doktor tu tanya..terus saya terangkan “doktor .. saya nyer bibir ni berdarah tak bole benti..cam ner ni doktor”..
Doktor “ u ade sakit ape2 tak..ke disorder ..or penah tak sebelum ni darah tak benti? “
Dengan muka  yg sedikit confius ..saya geleng kepala..sambil tangan pegang tisu…
Doktor pun berdiri..tgk  bibir saya..then amik tisu letak kat bibir.. dalam 1 minit..then dia letak tisu lagi kali ni 5 minit.. pastu dia mcm ckp sendiri “hurmmm tak bentilah darah ni”… saya time tu mmg d panik risau sebab petang ni nk exam…so saya cakap “cam ner ni doktor ptg ni saya exam”… doktor mcm memikir sesuatu pas tu dia ckp “kita jahitlah”

Ape JAHIT ????
lagilah rasa nk pengsan…”doktor sakit tak? kalo jahit … lama tak? ade effect ape2 tak? Nanti bibir saya ade parut tak? (banyak kan soalan yg aku tanya..)
doktor kata “time bius je sakit sikit sbb nk kena injection & bibir awak akan bengkak tapi after 1 hour bengkak tu surut…jahit sekejap je”
ha!! gi peksa ngan bibir bengkak aka. Anjalia jolie cam ner ni…nak tak nak terpaksa lah jahit..takkan nk pegang ngan tisu jee…

ok..doktor pun mula amik injection … time tu jantung mcm nk gugur…depan mata doktor tu inject (mcm nk inject botox lah pulak hahahahaa) ..
ya allahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sakitttttttttttttttttttttt nyer time dia inject peh!!!! Nak nangis pun tak bole…sakitttttt….

Pastu terus pejam mata … rasa jugaklah dia jahit kat bibir tu..pastu dengar dia ckp ngan pembantu klinik tu  “u ade nampak tak darah keluar lagi”
Pembantu klinik “d x de lah doktor”
selepas berjahit
ubat yang perlu di makan...

Dalam hati lega d time tu … selesai jugak ….

So petang tu saya menjawab exam dengan bibir yang bengkak dan berjahit…nasib baik sempat amik exam kan…itu lah kadang-kadang kita  tak menduga & tak jangka benda2 macam ni bole jadik..ingatkan benda kecik rupa-rupanya..sampai berjahit .. ape2 pun thanks to doctor & nurse (Klinik Mediviron, Almanda Putrajaya) and also Thanks to my superhero aka. adik Helmi…coz temankan kat klinik…
n bawak g exam … semoga allah membalas jasa anda…


2 comments: