BRACES selepas 3 bulan...

Hoyehhhhhh.....
dah 3 bulan ..gigi saya guna braces....
hurmmm....sabtu lepas...genaplah 3 bulan....
selepas 3 bulan , doktor tukar dawai yang tebal sikit...masa tukar tu macam  biasa jerr mmg tak sakit langsung tapi...bila dah pasang mulalah gigi rasa ketat & rasa macam gigi tu di tarik...pas tu nk makan tak bole gigit..macam masa mula-mula pakai dulu....
SEKSA sangattttttttt, i rasa nak nangis sbb tak bole nk kunyah...huhuhuhuhu...
tapi tu cuma ambil masa 2-3 hari jeee ....sekarang dah ok...dah bole makan macam biasa cuma tak boleh kunyah yang keras-keras sangat...tapi yang penting tak kena makan bubur (sangat tak suka)...
 pic gigi kita ngan braces kaler hijau terang ea... :)
(nak kongsi satu lagi...kalau nak bagi kaler kat getah tu maintain terang gunalah berus gigi untuk braces..tapi kalau tak kisah pasal kaler tu guna berus gigi biasa pun ok.....)
Actually takdelah mahal sangat aksesori untuk penguna braces (pengalaman selama 3 bulan)
setiap  bulan saya spent dalam RM100 jer....RM20 untuk berus gigi & ubat kumur
setiap bulan saya bayar RM80 kat klinik termasuklah tukar getah....
saya guna berus gigi biasa jeee..tapi saya ada juga berus gigi untuk braces...
saya guna tukar-tukar & ikut suka hati saya jer...
kadang-kadang guna ubat kumur..kadang-kadang tak pun (malas)...
saya rasa ok jeee....senang jer nak jaga..coklat pun saya makan...
(sebab saya tak pernah pantang dalam pengambilan makanan)
so...sape-sape yang nak guna BRACES...cuba lahh...untuk pengalaman...nanti gigi jadik cantik..senyuman pun cantik...tak yah risau pasal "nak makan susah" or "nanti kurus"......sebab saya rasa biasa jee makin tambah cantik cute adelah hehehhehehee....
berus gigi oral B untuk hilangkan
plague saya beli kat Guardian
berus gigi oral B yang saya guna
harga below 15

No comments:

Post a Comment