april

April datang lagi….
Datang dengan sebuah senyuman, Senyuman yang sangat manis, Semanis buah angur yang baru aku makan, Aku mengharapkan april membawa 1000 satu cerita…Aku mengharapkan april menjadi “sesuatu” bagi aku, Kerana April menjadi saat kelahiran seorang kanak-kanak perempuan yang
sangat comot aka. comel itulah aku, Aku suka april, aku benci april, Suka sebab April adalah bulan meraikan hari aku, Hari yang aku nantikan tiap-tiap tahun… J, Benci sebab April menjadikan aku semakin tua, Tua hanya pada orang yang mengatakannya tapi aku rasa cuma matang  dan dewasa
Kematangan dan kedewasaan yang mengajar aku menjadi semakin kuat menghadapi dugaan hidup
yang kadang-kadang kala melemahkan semangat diri, Semangat yang telah aku tanamkan saat aku belajar berdikari untuk hidup sendiri, Sendiri menghadapai sebuah kehidupan,
Kehidupan yang datangnya dalam pelbagai keadaan, rupa dan suasana……
“setiap hari kita adalah manusia yang berbeza, semalam kanak-kanak, hari ini remaja dan esok hari tua semuanya menjadikan kita dan masa sesuatu yang bermakna”

2 comments: