Kisah (Part 2)

Hari Kedua
Pagi2 dah dpt msg…hurm yeah! yeah! Mr. H dah nak sampai untuk amik kita orang so…pe lagi bila tau orang amik jerr kitaorang bersiap2 ala nak pegi opis yang vogue (pakai kasut tinggi masing2 & solek tebal2). Sampai tempat keje sama jerr mcm semalam takde orang tapi hari ni tak bosan sebab dah tau nak buat ape…(kami jer yg tau nak isi suasana bosan tu macam mane) ~~ Waktu balik…Kawan aku msg Mr. H tapi no respond….hurm…sibuk kot…msg lagi …meeting kot…msg lagi…hurm..memang betul2 sibuk…msg lagi … mmg dia tak nak hantar kitaorang huhuhuhuhuhuhuhu…
So…pe lagi tarik nafas panjang-panjang..tutup opis..dan mulakan langkah…
perjalanan yang saya lalui
sambil berjalan sambil berbual .. ketawa dan sumpah seranah … singgah kedai makan + tapau (time tu kawan aku dapat msg dari Mr. H dia kata “ saya gi tempat awak .. opis dah gelap .. so saya terus jer balik” ..aku hanya mampu mencebik dan berkata dalam hati “sudahlah kalau tak nak hantar cakap jer lahhh huh!!! Tak sukeeee!!!!” Finally sampai jugak kat bilik….makan…tido…ZzzzzzZzzzzzzzzz...
Hari Ketiga
Siap ala kadar sebab nak jalan kaki…tarik nafas + kumpul stamina --> mulakan perjalanan.. lintas jalan (banyak lori lalu lalang dah lah aku ni PENAKUT) terpaksa melalui 30 biji rumah kedai pastu lintas jalan lagi..terpaksa lalu 20 biji rumah kedai lalu jalan masuk baru sampi tempat keje (jauhkannn nak nangis rasanya)
kena melintas jalan ini
Sama macam semalam…aktiviti yang sama..dalam pukul 3 lebih hujan turun dengan lebatnya..tiba-tiba papppp!! elektrik takde…naper pulak ni…try  pegi kat fius utama then naik kan plug tu..tiba-tiba memercik api..tatot call bos…sms bos…Bos jawab..”jap lagi ada orang datang..orang dari pejabat negeri” . Adalah dalam 1 jam tiba-tiba ada orang dari pejabat negeri datang kita namakan dia En. K...dia pun check pastu dia bawak satu pakcik ni kira pakcik ni kontrtaktor electrical punya orang…checkk…dan terus check oooo..rupa-rupanya salah satu plug kat komputer kat situ ada air bertakung..patutlah tiba fius terbalik dia kata Jumaat dia betulkan ..
Kami :  kenapa pulak Jumaat ? esok tak bole ke …
En. K  : oooooo..esok sini public holiday..hari jadi sultan
Kami : public holiday ? maknanya esok tak perlu buka opis lahhh  yahooooooooooooo!!!
keadaan selepas air surut

kawasan banjir rumah hampir hanyut
Waktu balik kami minta En. K hantar..nasib baik dia sudi…siap bawak kitaorang gi jalan area Q…& bawak gi makan.. Thanks to En. K sebab awak bawak kami keluar amik angin petang & tengok kawasan banjir... Balik bilik tido……….ZzzzzZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz…
Hari Keempat
Well hari ni kami bangun lambat adalah dalam pukul 11 hahahahahhaa…mula-mula niat tak nak buka opis tapi tak sedap hati..so dalam pukul 12 lebih di bawah terik mentari kitaorang jalan kaki menuju ke opis…adelah 2-3 budak2 datang..tepat pukul 6 kami tutup…Berjalan kaki selepas hujan ..sambil berbual dan ketawa-ketawa (sebab dah dapat terima kenyataan dengan keadaan), tapau makanan macam biasa…dah sampai pagar tempat penginapan tiba-tiba pakcik guard tegur :
Guard : u all ni sape ha ? (dengan nada marah)
Kami : kita orang dari ********
Guard : ha! Tak tau pun..takde sape bagitau pun yg u all dok sini
Kami : bukan ke ***** dah bagitau lagipun dia orang yang uruskan
Guard : itu saya tak tau..tapi takde sapa bagi tau saya?????
Kami : dah 4 hari kami dok sini
Guard : bagitau lahhh ..ini masuk suka2 hati  (sambil marah dan masuk kedalam)
gate = tempat kami kena marah
Time tu jiwa aku dah melayang-layang…muka aku dah ketat nak marah ada … nak nangis pun ada…. Aku dah diam jeee..kawan aku dah sumpah seranah bos dia…Sampai kat bilik kawan aku call bos dia…mangadu..aku pe lagi buat status kat FB tapi time tu aku dah start nangisssssssssssssssss………….
sedih sebab
1. aku memang tak rela keje kat sini
2. aku rasa aku macam di abaikan
3. esok birthday aku (aku tak pernah jauh ngan family aku..yu yg buat aku lagu syahdu)
 ~~  Malam tu aku tido dengan mata bengkak sebab nangis….huhuhuhuhu..but thanks pada yang wish birthday aku via sms or FB .. malam tu…

Hari Kelima

 @@ Its my birthday DAY…@@
siap macam biasa gi keje tapi awal2 pagi dah call driver opis yang nak jemput kitaorang supaya datang awal…dah tak sabar nak balik..dah tak sangup hidup kat sini lagi, pukul 1.00 driver sampai Yahooooooooooooo!!!!! Nak balikkkk

PUTRAJAYA here i come … (gaya x sabar nak balik)
p/s : aku bukan tak suka di hantar outstation cuma please next time do a proper program supaya tak menyusahkan orang lain…but this is a "beautiful" moment that I have in my life….seseungguhnya pengalaman itu mengajar erti kedewasaan….

Sekian, terima kasih

No comments:

Post a Comment