Kisah (Part 1)

Minggu lepas aku kena bertugas di luar kawasan (aku namakan kawasan tu sebagai Q) 2-5 hari before kena hantar kat situ aku dah resah gelisah macam-macam pertanyaan dalam kepala sebab sebelum pergi aku tak dibrief dengan sempurna (tapi tak bole salahkan urusetia sebab dia pun terima arahan dari orang atas).
Tibalah hari yang di tunggu-tunggu…maka dengan berat hatinya petang ahad tu aku pun pegi ke opis dengan beg yang besar (seminggu lah katakan) nasib baik adik nak hantar…so tak payah lah tinggal keta kat opis…kami pun bergerak ke Q ..perjalanan mengambil masa 3 jam lebih…tapi ingat lebih tu berapa sebab tak de mood nak tengok jam. Sampai jerr kat Q pe lagi carilah tempat makan…lapar gilerr….order nasi goreng ayam kunyit + tapau mee goreng (sbb nasi goreng tadi tak sedap)..
Sampai jerr kat tempat penginapan..tiba-tiba call person incharge tak dapat…then try tanya orang-orang yang kat situ pasal bilik kitaorang ( pegi berdua oke) tapi dia orang semua tercengang-cengang…abis lah nak tido mana malam ni..seb baik tiba-tiba
Orang kat situ : akak kejap eaa..rasanya macam ada satu bilik spare…jap2 saya cari kunci
Kitaorang : iye ke…alhamdulilah…dah penat dah ni
Orang kat situ : nasib akak baik..akak bole lah pegi bilik hujung tu..
Kitaorang : terima kasih lah dik ........
tapau makan dalam bilik...
makan malam kat gerai tapi tak sedap..
Setelah kitaorang dapat  bilik … kitaorang amik beg & suruh driver opis tu balik…oke .. bilik besar tapi katil Queen lahh macam tak best jerr sebab aku dah lah comel then kawan aku tinggi giler..mesti tak best..nasib baik dalam almari ada 2 helai toto..kawan aku decide dia nak tido bawah..alhamdulilah..aku tido atas katil tapi aku tak lah tido betul2 atas katil..aku tido kat hujung katil sebab aku rasa kondisi katil tu macam ada something.

Hari Pertama
Well bangun agak pagi sebab tak sabar nak mulakan tugas … kami pun meninggalkan bilik around pukul 8 pagi…tiba-tiba waktu nak berjalan tempat  tugas..cikgu yang mengajar kat tempt tapi tido tu tanya…(for ur info tempat yang kami tido tu ada student belajar)..kita nama cikgu tu sebagai Pn. A
Pn. A : u all ni dari mana
Kami : kita orang dari ******** kena bertugas kat Q
Pn. A : nak pergi naik apa ni?
Kami : jalan kaki
Pn. A : hah!!! Jalan kaki ? jauh tu .. kalau pakai kasut tumit macam ni mmg sakitlah kaki
Kami : Jauh ke? Dia orang kata 5 minit jeee jalan kaki
Pn. A : jom..jom… saya hantar
Kami : terima kasih lah kak (masa tu tak tau sapa dia tu so..panggil akak)
Sepanjang perjalanan ke  Q aku pun tengok sepanjang  perjalanan … peh!!! memang jauh…mau berpeluh ketiak kalau jalan … dalam hati berdoa minta2 tiap hari ada orang nak hantar J
Oke…sampai kat tempat tugas….hurmmm dari pukul 8.30 – 5.30 cuma ada 4 orang pengunjung yang datang itu pun dia orang cuma melayar internet untuk hiburan jerr…takde pertanyaan pun…yg penting aku & kawan aku BOSANNNNN….BOSAN TAHAP GILER...
Waktu balik hujan turun lebat giler….nasib baik ada orang dari jabatan lain (Mr. H) sudi nak hantar dan janji nak amik kitaorang sok pagi (gumbiraa)waktu sampai kat tempat penginapan bertembung ngan Pn. A.
Pn. A : sape hantar ?
Kami : mintak tolong orang jabatan lain..hujan lebat
Pn. A : malam ni join sekali makan kat dewan makan
Kami : Seganlah (nada malu2 tapi lapa…hahahhaha)
Pn. A : nanti saya panggil eaaa….
Malam tu lepas maghrib tunggu gak Pn. A ketuk pintu tapi takde pun…terpaksa lah berlapar huhuhuh around pukul 8 dengan orang ketuk pintu…kitaorang dah senyum dah time tu hehehehhe…
After balik makan..ceh!! konon2 duduk2 lah kat katil tu…tiba - tiba 
Praaaaaaaakkkkkkkkkkkkkk……...............
ayoyoyooooo …papan katil dah loose dan jatuh kebawah…malasnyer nak betulkan sebab tilam sangat berat…pe lagi aku ngan kawan aku mengunakan kudrat wanita untuk membetulkan nyer…bila da betulkan try lah duduk lagi…prakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk…ha!! Jatuh lagi ke..kali ni bukan takat lantai katil tu jerrr tapi siap kayu-kayu kat lantai katil tu pun jatuh…adoyaiiiii macam mana nak tido malam ni…nak tukar bilik ? bilik ni pun hasil ehsan orang …macam mana ni..nak tak nak terpaksa tido kat hujung katil…tido statikkk + kaku (nasib badan SAKIT BADAN + HATI weiiiiii)
mula-mula papan jatuh

sepanjang malam inilah katil saya

No comments:

Post a Comment