~~Universal Studio Singapore (part I)~~

USS (Universal Studio Singapore)..sebenarnya semua ni  plan hanya dalam seminggu jer, sebab rasa dah lama sangat tak gi jalan-jalan ngan adik-adik..Mula-mula dapat idea ni..terus call member yang stay JB then suruh dia cari pakej ke USS
tiket bas & entrance
Travel agent yg kitaorang guna
So..saya dapat pakej RM185  = 25 (JB-SPORE-JB) + 160 (USS TICKET NON-PEAK) bertolak dari JB 8.30 pagi & bertolak dari USS 9.30 malam… memandangkan saya memang orang Johor jadi saya tak lah amik pakej yang menginap sekali. Masa booking tu kena bayar tambang bas dulu so saya pergi berempat jadi kena bayar RM100 pas tu yg tiket ke USS bayar 3 hari before tarikh nak pegi .
deretan bas
dalam bas
Tiba waktu nak pegi..seawal pukul 7.30 saya & adik-adik dah terpacak depan Tune Hotel (area Danga Bay) sebab dah excited hehehehe awal kan kita orang sampai ..sampai kat situ ingatkan kami yang paling awal..rupa-rupanya dah ramai orang tunggu..bila tengok bilangan orang yang tunggu macam adalah dalam 2-3 bas sekali jalan. Bas datang dalam pukul 8..sebelum naik bas kena serah tiket kat travel. Yang pasti kenal ingat no bas sebab pergi dan balik kena naik bas yang sama.
Vroommmmmmm…..bas pun bergerak excitednyer..sebelum tu kita kena isi kad putih untuk masuk singapore (jgn risau travel agent akan bagi time tu or kita kena gi minta kat dia orang)..sampai kat causeway (johor-singapore checkpoint) bas akan turun kan kita kat situ then naik eskalator scan passport  - turun eskalator then  naik bas tadi (pastikan ingat no bas tu jangan salah naik bas sebab ada byk bas yang kelihatan sama jer)..masuk singapore sekali lagi bas akan turunkan kita kat woodland checkpoint – kat sini tak di  benarkan amik pic. .. kita kena beratur untuk chop passport – kalau kena pagawai imigresen yang cerewet terpaksa keluarkan ic.. pas chop pasport kita tak dibenarkan untuk tnggu sesiapa kat situ kena terus jalan dan melalui pintu untuk scan badan..scan beg.. (ala2 kat airport)..dah lepas semua benda tu baru bole tunggu orang…turun eskalator then cari bas..

No comments:

Post a Comment