"hari ibu"

pagi-pagi lagi dah bising, huh!!!!! nak  tido pun tak senang..tarik selimut tutup telinga..hurmmm...tenang...ZzzzzZ.........................alamak!!!! dah pukul berapa ni....tgk jam baru pukul 10.30 pagi..perut lapar..rumah sunyi jerrr...mesti semua orang dah keluar...bangun terus gi dapur ..hari ni breakfast ape ekkk???? alahhhhh!!!! goreng pisang jerrr...tak suka!!! apsal bukan nasi lemak... :(...tak nak makan lahh...
tunggu dia balik...nak buat-buat merajuk..tepat pukul 11 lebih..dia balik dari pasar...
dia : baru bangun
aku : dah lama lah
dia : dah sarapan
aku : tak nak lahhh tak sedap orang nak nasi lemak
dia : lupa lah nak masak tadi
aku : kan tau orang suka nasi lemak..apsal tak masak
dia : tak pe2 nanti masak ayam masak kicap eaaa tengahari
aku : :) tak jadi merajuk
DIA itulah MAK saya....walaupun pagi-pagi dia membebel SAYA SUKA...
MAK....tanpa mak hidup saya sepi
MAK...bebelan mak buat saya gembira
MAK...pelukanmu mak buat saya hangat
MAK...ciuman mak buat saya sayu
MAK...saya tau kadang-kadang saya sakitkan hati mak...tapi mak tetap senyum
MAK...masakkan mak memang kalah chef ternama
MAK...nasihat mak buat saya berfikir
MAK...saya suka mak call saya hari-hari
MAK...saya rasa terharu bila mak selimutkan saya 
MAK..ketawa mak buat saya senyum
MAK..sakit mak buat saya sedih
MAK..tangisan mak buat saya sakit
MAK..saya sayang kan mak melebihi diri saya
MAK...hari-hari adalah "hari ibu" pada diri saya
 LUV U  MA....


No comments:

Post a Comment