shopink aka. shopping !!!!

shopink....
wow!!!! great word...& sangat suka bila nak pegi shopink atau dalam perkataan yang paling sopan "gi beli brang jee" @ "dah lama aim barnag tu" @ "alah nak suvey je dulu" @ "yang lama dah rosak"
alasan-alasa bagi mereka yang nak membeli barang supaya tak nampak membazir kan...(sama macam aku nyer alasan hahahahahaa)
sebenarnya shopink ni untuk :
~kepuasan diri sendiri
~kehendak hati
~keperluan diri
~terlalu ikut trend masakini
~HILANGKAN STRESS
~suka benda yang up to date

tapi aku selalu gunakan ayat "untuk  hilangkan stress" kan shopink ni satu terapi...
terapi untuk habiskan duit hahahahhaa...bila duit dah habis kita akan duduk kat umah jee...kan..so takyah pening kepala fikirkan dunia luar..hehehehheheeh....tapi memang serius ...bila aku bosan aku rasa nk shopink..mula lah beli benda yang bukan-bukan..last tak pakai..kan membazir tu..konon-konon nak uptodate lah kan..bila beli rasa sangat cantik tapi bila dah ada dalam tangan rasa cam tak cantik pulak...so sekarang aku cuba mendidik diri aku dari pergi window shoping time tak sale...jadi kita rasa cam mahal je nak beli sesuatu barang..walaupun hati meronta-ronta nak ... well u all bole cuba this tips..kadang-kadang berkesan..kadang-kadang tak tahan jugak..so terpaksa beli...grrr....stresss bila tak sampai hujung bulan kena makan meggi hehehehehhehee.....




No comments:

Post a Comment